בניית אסטרטגיית שיווק – עושים את נכון

שיווק דיגיטלי הוא כלי רב עוצמתי שיכול לעזור לכם להגיע לקהל היעד הבא שלכם, להגביר את המודעות למותג שלכם ולייצר יותר מכירות. עם זאת, כדי להפיק את המרב מהשיווק הדיגיטלי, חשוב לבנות אסטרטגיה יעילה.

במאמר זה, אנחנו נספק לכם את מדריך מלא לבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

 

בניית אסטרטגיית שיווק - עושים את נכון

אז איך עושים את זה נכון?

1. הגדירו מטרות

הגדרת מטרות היא השלב הראשון והחשוב ביותר בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. מטרות ברורות יעזרו לכם לפתח אסטרטגיה שתוביל לתוצאות הרצויות.

כאשר אתם מגדירים מטרות, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • האם המטרות שלכם ספציפיות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות והתזמון שלהן רלוונטי?
  • האם המטרות שלכם תואמות את היעדים העסקיים הכלליים שלכם?

מטרות ספציפיות

מטרות ספציפיות הן מטרות שניתן למדוד ולעקוב אחריהם. לדוגמה, במקום להגדיר מטרה כללית כמו "להגדיל את המודעות למותג שלנו", הגדירו מטרה ספציפית יותר כמו "לקבל 1,000 עוקבים חדשים בפייסבוק בתוך חודש".

מטרות מדידות

מטרות מדידות הן מטרות שניתן למדוד את התקדמותן. לדוגמה, במקום להגדיר מטרה כללית כמו "ליצור לידים חדשים", הגדירו מטרה מדידה יותר כמו "לקבל 100 לידים חדשים בתוך שלושה חודשים".

מטרות רלוונטיות

מטרות רלוונטיות הן מטרות שתומכות ביעדים העסקיים הכלליים שלכם. לדוגמה, אם היעד העסקי הכללי שלכם הוא להגדיל את המכירות, מטרה רלוונטית היא "להגדיל את המכירות ב-10%" בתוך שנה למשל.

מטרות בתזמון

מטרות בתזמון הן מטרות שיש להן לוח זמנים להשגה. לדוגמה, במקום להגדיר מטרה כללית כמו "להגדיל את המעורבות ברשתות החברתיות שלנו", הגדירו מטרה בתזמון יותר כמו "לקבל 1,000 לייקים חדשים בפייסבוק בתוך שלושה חודשים".

2. אפיינו את קהל היעד

זה הוא תהליך של הבנת הצרכים, הרצונות וההתנהגויות של האנשים שאתם מנסים להגיע אליהם באמצעות השיווק הדיגיטלי שלכם.

אפיון קהל יעד יעיל הוא חיוני להצלחת האסטרטגיה השיווקית שלכם. כאשר אתם מבינים את קהל היעד שלכם, אתם יכולים ליצור תוכן ומסרים רלוונטיים ומושכים שיגרמו להם להגיב.

מהם המאפיינים של קהל יעד?

כאשר אתם מאפיינים קהל יעד, אתם צריכים לקחת בחשבון את המאפיינים הבאים:

  • דמוגרפיה: גיל, מין, מצב משפחתי, מיקום, השכלה, הכנסה
  • פסיכוגרפיה: ערכים, אמונות, תחומי עניין, הרגלי צריכה
  • התנהגות: התנהגות צרכנית, התנהגות מקוונת

כיצד לאפיין קהל יעד?

ישנן מספר דרכים לאפיין קהל יעד. אחת הדרכים הטובות ביותר היא לבצע מחקר שוק. מחקר שוק יכול לעזור לכם להבין את הצרכים, הרצונות וההתנהגות של קהל היעד שלכם.

אתם יכולים לבצע מחקר שוק באמצעות מספר שיטות, כגון:

  • סקרים: סקרים הם דרך טובה ללמוד על הרגשות, הדעות והאמונות של קהל היעד שלכם.
  • ראיונות: ראיונות הם דרך טובה ללמוד על חוויות והתנהגויות של קהל היעד שלכם.
  • ניתוח נתונים: ניתוח נתונים יכול לעזור לכם ללמוד על ההתנהגות המקוונת של קהל היעד שלכם. אפשר להשתמש בכלים החכמים של גוגל למשל כמו גוגל אנליטקיס  בו תוכלו להסיק מסקנות לאחר שיגור הקמפיינים שלכם.

דוגמאות לאפיון קהל יעד

להלן כמה דוגמאות לאפיון קהל יעד:

  • חברה שמוכרת תוכנה לעסקים: קהל היעד של החברה עשוי לכלול בעלי עסקים בינוניים וגדולים, עם צוותים של 10-100 עובדים.
  • חברה שמוכרת מוצרים לתינוקות: קהל היעד של החברה עשוי לכלול הורים צעירים, עם ילדים בגילאי 0-5.

 

3. בחרו באמצעי השיווק

בחירת אמצעי השיווק היא השלב השלישי בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. בשלב זה, אתם צריכים לבחור את האמצעים הנכונים כדי להשיג את מטרות השיווק שלכם.

ישנם מגוון רחב של אמצעי שיווק דיגיטליים העומדים לרשותכם, כגון:

  • קידום אורגני: קידום אורגני הוא תהליך של שיפור הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש ללא תשלום על ידי מגוון של פעולות שונות.
  • קידום ממומן: קידום ממומן הוא שימוש שנותן תוצאות מהירות יותר ונותן יתרון על מפרסמים אחרים בתהליך זה נדרש השקעה כספית מה שמאפשר למשל למודעות ממומנות בגוגל להופיע בתוצאות החיפוש בשטחי הפרסום שלה בראש הדף.
  • רשתות חברתיות: רשתות חברתיות הן דרך מצוינת להתחבר עם קהל היעד שלכם להרחיב אותו ולשתף תוכן מגוון ורלוונטי.
  • שיווק תוכן: שיווק תוכן הוא תהליך של יצירת תוכן איכותי כדי למשוך ולעניין את קהל היעד שלכם.
  • שיווק באמצעות אימייל: שיווק באמצעות אימייל היא דרך ישירה בה אפשר להגיע לקהל היעד שכבר אספתם עם מסרים רלוונטיים כמו מבצעים, עדכונים או שיטות מכירה שונות כמו שיטת העגלה הנטושה.

כיצד לבחור אמצעי שיווק?

כאשר אתם בוחרים אמצעי שיווק, אתם צריכים לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • מטרות השיווק שלכם: אילו מטרות אתם רוצים להשיג באמצעות השיווק הדיגיטלי שלכם?
  • קהל היעד שלכם: איפה נמצא קהל היעד שלכם? אילו אמצעי שיווק הם משתמשים בהם?
  • משאבים שלכם: כמה כסף וזמן יש לכם להשקיע בשיווק הדיגיטלי שלכם?

דוגמאות לבחירת אמצעי שיווק

להלן כמה דוגמאות לבחירת אמצעי שיווק:

  • חברה שמוכרת מוצרים לתינוקות: החברה עשויה לבחור להשתמש ברשתות חברתיות כדי להתחבר עם הורים צעירים, עם שיווק תוכן כדי ליצור תוכן רלוונטי לתינוקות וילדים צעירים.
  • חברה שמוכרת תוכנה לעסקים: החברה עשויה לבחור להשתמש בקידום אורגני כדי להופיע בתוצאות החיפוש עבור מונחים רלוונטיים, עם שיווק באמצעות אימייל כדי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים.
  • חברה שמוכרת שירותים מקצועיים: החברה עשויה לבחור להשתמש בקידום ממומן כדי להופיע בתוצאות החיפוש עבור מונחים רלוונטיים, עם שיווק באמצעות תוכן כדי להציג את מומחיותה.

 

4. ביצוע וניתוח

ביצוע וניתוח הוא השלב החמישי והאחרון בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. בשלב זה, אתם צריכים להתחיל ליישם את האסטרטגיה שלכם ולמדוד את התוצאות.

ביצוע

כאשר אתם מבצעים את האסטרטגיה שלכם, אתם צריכים להתמקד בדברים הבאים:

  • יצירה של תוכן: השתמשו באמצעי השיווק שלכם כדי ליצור תוכן רלוונטי ומושך לקהל היעד שלכם.
  • קידום של התוכן: קידמו את התוכן שלכם באמצעות אמצעי השיווק שלכם כדי להגיע לקהל היעד שלכם.
  • מעקב אחר התוצאות: השתמשו בכלים אנליטיים כדי לעקוב אחר התוצאות של השיווק הדיגיטלי שלכם.

ניתוח

כאשר אתם מנתח את התוצאות שלכם, אתם צריכים להתמקד בדברים הבאים:

  • יעילות האסטרטגיה: האם האסטרטגיה שלכם משיגה את מטרות השיווק שלכם?
  • הצלחת אמצעי השיווק: אילו אמצעי שיווק יעילים ביותר?
  • הצלחת התוכן: איזה תוכן מושך את קהל היעד שלכם?

 

רוצים לשפר את השיווק הדיגיטלי שלכם?

קבלו שיחת ייעוץ חינמית עם מומחה שיווק דיגיטלי!

בשיחה, נבין את הצרכים שלכם, נגדיר את מטרות השיווק שלכם ונבנה אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית לעסק שלכם.

מה תקבלו בשיחה?

  • אבחון של המצב הנוכחי של השיווק הדיגיטלי שלכם
  • ניתוח של קהל היעד שלכם
  • הגדרת מטרות שיווק ספציפיות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות ובתזמון
  • בניית אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית לעסק שלכם

למה כדאי לקבל ייעוץ שיווק דיגיטלי?

  • שיחת ייעוץ יכולה לעזור לכם להבין את הפוטנציאל של השיווק הדיגיטלי עבור העסק שלכם
  • ייעוץ מקצועי יכול לעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות
  • ייעוץ שיווק דיגיטלי יכול לעזור לכם להשיג את מטרות השיווק שלכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך אנחנו ברוקט דיגיטל יכולים לעזור לכם להשתגר ולהשיג את המטרות שלכם

אנו מספקים פתרונות שיווקיים מתקדמים לכל אחד ואחד. רוצים קידום אתרים, קידום אורגני או ממומן? או אפילו שיווק ברשתות החברתיות? אנחנו כאן כדי לסייע לעסקים שלכם להצליח בעידן הדיגיטלי

השירותים שלנו כוללים:

1. קידום אתרים: אם יש משהו שאנחנו יודעים זה עד כמה חשוב לעסקים להיות מובילים ולהשיג כמה שיותר פניות במיוחד כשזה בפלטפורמה האמינה ביותר "גוגל" מי כמונו מבין את הצורך שלכם! אנחנו ברוקט דיגיטל נבנה לכם אתרים בצורה שירותית, מבוססי SEO ונבטיח לכם שתהיו במיקום מוביל לאורך כל התהליך.

2. שיווק ברשתות החברתיות: אם אנחנו יודעים לעשות משהו בצורה טובה ומקצועית זה יצירת תוכן שהוא איכותי וקמפיינים ממומנים בפייסבוק ובאינסטגרם, נבנה לכם אסטרטגיה מותאמת אישית נתייעץ איתכם ונבין מה הם הצרכים של העסק שלכם ובכך נרוויח ביחד את התוצאות המבוקשות

3. שיווק תוכן: צריכים תוכן יצירתי? רוצים לשדרג את נראות העסק שלכם? אצלנו במשרד במחלקת הקריאטיב שלנו נספק לכם שירותי עריכה וקידום המתקדמים ביותר! חשוב לנו שהתוכן שלכם יהיה כמה שיותר מרתק, ממוקד ייחודי ומעורר עניין.

 

למה לבחור ברוקט דיגיטל?

– צוות מנוסה ומקצועי: צוות המומחים שלנו מגיע עם שנים של ניסיון בתחום השיווק הדיגיטלי אנחנו מבינים את השוק בצורה המעמיקה ביותר.

– טכנולוגיות חדישות: אנו מתמקדים בשימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר, כולל כלי ניתוח מתקדמים, כלים יצירתיים וכדו כל זה כדי לספק ללקוחותינו את התוצאות הכי טובות נכון לעכשיו.

– גישה אישית: אנו מבינים שכל עסק הוא ייחודי, ולכן אנו מתאימים כל תכנית שיווקית לפי הצרכים שלכם! אל תהססו להתייעץ איתנו לעורך כל הדרך נספק לכם את כל התשובות שאתם צריכים.

בואו תטיסו את העסק שלכם לחלל. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לצמוח ולהצליח בעולם הדיגיטלי.

צרו איתנו קשר ונוכיח לכם שברוקט דיגיטל השמיים הם לא רק הגבול!

שגר את העסק שלך עכשיו!
אנחנו כבר מכינים לכם תוכנית שווקית
שתתאים לכם ותביא תוצאות!